Regulamin świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną w serwisie Portal PZGiK
§ 1 Definicje
Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Portal PZGiK – Portal Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego Wydziału Geodezji i Kartografii Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój – serwis dostępny pod adresem https://geodezja-jastrzebie.geoportal2.pl, stanowiący element systemu teleinformatycznego PZGiK, zapewniający dostęp do e-usług publicznych związanych z realizacją powiatowych zadań z zakresu geodezji i kartografii;
- E-usługa – usługa polegająca na umożliwieniu przez Usługodawcę dostępu poprzez serwis Portal PZGiK do realizacji drogą internetową procedur udostępniania materiałów i zbiorów danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencyjnego oraz innych urzędowych czynności Usługodawcy w odpowiedzi na żądanie Usługobiorcy;
- Usługodawca – Prezydent Miasta Jastrzębie-Zdrój wykonujący zadania rządowe z zakresu geodezji i kartografii, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju przy al. Józefa Piłsudskiego 60;
- Administrator – pracownik Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój upoważniony przez Usługodawcę do administrowania serwisem Portal PZGiK, w tym zarządzania uprawnieniami Użytkowników Portalu PZGiK;
- Usługobiorca – podmiot wykorzystujący E-usługi świadczone przez serwis Portal PZGiK w trybie chronionym (dostęp do E-usług dla podmiotów, które szczególny dostęp do danych PZGiK lub udział w czynnościach urzędowych wynika z przepisów prawa) lub w trybie publicznym (dostęp powszechny i nieograniczony):
- podmiot realizujący zadania publiczne, zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w związku z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej;
- wykonawca prac geodezyjnych i kartograficznych, o którym mowa w art. 11 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (ustawa PGiK);
- komornik sądowy działający przy sądzie rejonowym, wykonujący zawód komornika zgodnie z ustawą z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych;
- podmiot wykonujący działalność w zakresie szacowania nieruchomości, o którym mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
- podmioty uprawnione do udziału w naradach koordynacyjnych, o których mowa w art. 28b ust. 3 ustawy PGiK;
- inwestor lub projektant składający wniosek o skoordynowanie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu;
- osoba fizyczna lub osoba prawna, która założyła konto w trybie publicznym serwisu Portal PZGiK.
- Użytkownik – osoba fizyczna uprawniona do reprezentowania Usługobiorcy w korzystaniu z E-usług.
- Regulamin – niniejszy Regulamin.
- Wniosek – wniosek o założenie konta Usługobiorcy we właściwym module Portalu PZGiK, według wzoru stanowiącego odpowiednio załącznik nr 1-4 do Regulaminu.
- Kwalifikowany podpis elektroniczny – podpis o którym mowa w art. 3 pkt 12 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE.
- PZGiK – powiatowa część państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego prowadzona przez Usługodawcę.
- GODGiK – Referat Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.
- DOO – Dokument Obliczenia Opłaty, o którym mowa w art. 40e ustawy PGiK, zawierający wysokość należnej opłaty z tytułu udostępnienia zamówionych materiałów zasobu albo wykonania czynności, o których mowa w art. 40b ust. pkt 2, 4, 5 i 6 ustawy PGiK.
- Licencja – dokument, o którym mowa w art. 40c ust. 1 ustawy PGiK, określający uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych mu materiałów zasobu.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania z serwisu Portal PZGiK, w tym w szczególności prawa i obowiązki Usługodawcy, Usługobiorcy i Użytkownika.
- System informatyczny Usługobiorcy/Użytkownika serwisu Portal PZGiK musi spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
- posiadać dostęp do internetu,
- posiadać jedną z wymienionych przeglądarek internetowych w aktualnej wersji: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari w aktualnych wersjach.
- Serwis Portal PZGiK realizuje udostępnianie danych wygenerowanych z baz danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w oparciu o zasady określone w ustawie PGiK oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 12 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
- Użytkownik nie może wykorzystywać danych pozyskanych w serwisie Portal PZGiK w celach innych niż określonych w złożonym wniosku.
- Instrukcja korzystania z serwisu Portal PZGiK jest dostępna w formie pomocy pod adresem https://www.geoportal2.pl/pl/instrukcje oraz w formie „instrukcji obsługi” bezpośrednio z poziomu dedykowanych modułów.
§ 3 Warunki świadczenia e-usług w trybie chronionym (niepublicznym)
- Formularze wniosków o rejestrację w dedykowanych modułach serwisu Portal PZGiK w trybie chronionym dostępne są na stronie internetowej https://geodezja-jastrzebie.geoportal2.pl.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój lub w formie dokumentu elektronicznego na adres portalpzgik@um.jastrzebie.pl Dokument elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w art. 3 pkt 14 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Złożenie wniosku o rejestrację serwisie Portal PZGiK oznacza zapoznanie się z treścią Regulaminu i zobowiązanie do przestrzegania jego postanowień.
- Uzyskanie dostępu do serwisu Portal PZGiK następuje w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Administratora, Użytkownik otrzymuje login oraz hasło inicjujące.
- Użytkownik zobowiązany jest do dokonania zmiany hasła inicjującego przy pierwszym logowaniu do serwisu na hasło własne. Login pozostaje niezmienny. Hasło musi posiadać minimum 8 znaków, w tym duże i małe litery oraz jeden znak różny od liter.
- Trzykrotne wprowadzenie błędnego hasła spowoduje zablokowanie dostępu do serwisu Portal PZGiK. Dostęp można odblokować, korzystając z automatycznego mechanizmu generującego hasło tymczasowe. Należy wpisać login, a następnie użyć linku „Zapomniałem hasła”. Hasło tymczasowe zostanie przesłane na adres e-mail podany na wniosku o dostęp do serwisu. W przypadku niewłaściwego działania w/w mechanizmu zgłoszenie dotyczące odblokowania dostępu do serwisu Portal PZGiK należy przesłać na adres portalpzgik@um.jastrzebie.pl
- Każdorazowe udostępnienie informacji następuje po zalogowaniu się do serwisu Portal PZGiK z wykorzystaniem loginu i własnego hasła.
- Użytkownik jest zobowiązany do:
- przechowywania otrzymane parametry dostępu do serwisu Portal PZGiK w warunkach gwarantujących ich poufność i nieudostępniania ich osobom postronnym,
- wykorzystywania udostępnionych danych wyłącznie zgodnie z licencją,
- nieudostępniania pozyskanych danych innym osobom lub jednostkom, a także ich nierozpowszechniania w sposób niezgodny z licencją,
- zapewnienia ochrony pozyskanych danych zgodnie z art. 32 RODO,
- zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych przed dostępem osób nieupoważnionych,
- trwałego usuwania pozyskanych danych osobowych po ich wykorzystaniu, zgodnie z art. 17 RODO.
- Po stronie Użytkownika leży stosowanie prawa wynikającego z art. 77, art. 82 i art. 83 RODO.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim, które powstały w związku z nienależytym przetwarzaniem przez Usługobiorcę pozyskanych danych osobowych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania Użytkownikowi dostępu do serwisu Portal PZGiK w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu.
§ 4 Portal wykonawcy prac geodezyjnych
- Za pomocą modułu „Portal wykonawcy prac geodezyjnych” w serwisie Portal PZGiK Użytkownik, po uzyskaniu dostępu do serwisu, ma możliwość:
- zgłaszania prac geodezyjnych (zgłoszenia pierwotne i uzupełniające),
- przeglądania prac zakończonych i niezakończonych,
- uzgadniania zakresu materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac lub terminu udostępnienia tych materiałów (art. 12 ust. 5 ustawy PGiK),
- uzgodnienia harmonogramu i zakresu częściowego przekazywania wyników zgłoszonych prac geodezyjnych,
- pobierania DOO,
- dokonania płatności elektronicznej,
- pobierania materiałów zasobu dotyczących danego zgłoszenia prac,
- wystąpienia w trakcie wykonywania zgłoszonych prac o udostępnienie dodatkowych materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania tych prac (art. 12 ust. 6 ustawy PGiK),
- przekazywania zawiadomienia o zakończeniu wykonywanych pracach geodezyjnych wraz z dokumentacją techniczną sporządzoną w ramach wykonywanych prac,
- pobierania protokołów weryfikacji,
- zajęcia stanowiska w sprawie negatywnego wyniku weryfikacji,
- Funkcjonalność modułu pozwala Użytkownikowi na dostęp do wszystkich złożonych przez niego niezakończonych zgłoszeń prac geodezyjnych, a także do wszystkich dokumentów DOO i danych związanych z realizacją tych zgłoszeń oraz listy zakończonych prac z okresu ostatniego roku.
- Usługobiorca ma możliwość upoważnienia kilku Użytkowników do korzystania z modułu.
- Każdy Użytkownik upoważniony przez Usługobiorcę do działania w jego imieniu ma pełen dostęp do wszystkich informacji o zgłoszonych pracach, składania zgłoszeń uzupełniających, anulowania prac (informowania o zaniechaniu wykonania zgłoszonych prac) i prowadzenia korespondencji służbowej z Usługodawcą.
- Wypełnienie i zatwierdzenie formularza zgłoszenia pracy geodezyjnej jest jednoznaczne ze złożeniem zgłoszenia pracy geodezyjnej, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy PGiK.
- Korzystając z automatycznej obsługi zgłoszeń prac geodezyjnych w module, Użytkownik zgadza się na automatyczne wystawienie DOO.
- Udostępnienie materiałów zasobu następuje po uiszczeniu opłaty, o której mowa w art. 40a ust. 1. ustawy PGiK, wynikającej z DOO.
- W przypadku gdy Użytkownik stwierdzi niekompletność udostępnionych materiałów lub pojawią się inne wątpliwości merytoryczne dotyczące materiałów, należy nawiązać kontakt z Usługodawcą za pomocą komunikatora modułowego lub telefonicznie pod numerem (32) 47 85 320.
- Wypełnienie i przesłanie przez serwis Portal PZGiK formularza pt.: „Zawiadomienie o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych” jest równoznaczne z zawiadomieniem, o którym mowa w art. 12a ust. 1 ustawy PGiK, i wymaga równocześnie przekazania elektronicznego operatu technicznego w postaci pliku PDF oraz zbiorów nowych, zmodyfikowanych lub zweryfikowanych danych, które należą do zakresu informacyjnego baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2, 3 i 12 ustawy PGiK.
- W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji, pobranie przez Użytkownika modułu protokołu weryfikacji jest równoznaczne z doręczeniem Usługobiorcy protokołu oraz zwrotem wyników zgłoszonych prac, o którym mowa w art. 12b ust. 6 ustawy PGiK.
- Złożenie przez Użytkownika za pośrednictwem modułu pisemnego stanowiska Usługobiorcy, odnośnie wyników weryfikacji jest równoznaczne z doręczeniem pisma, o którym mowa w art. 12b ust. 7 ustawy PGiK.
- Dane udostępniane za pomocą modułu udostępniane są w formie elektronicznej w formacie plików PDF, GML, SWDE, DXF, GEO-TIFF, TXT oraz natywnym programu EWMAPA.
§ 5 Portal komornika
- Za pomocą modułu „Portal komornika” Użytkownik, po otrzymaniu prawa dostępu i zalogowaniu się, ma możliwość przeszukiwania bazy ewidencji gruntów i budynków w podziale na grupy:
- osoba fizyczna,
- instytucja,
- W celu potwierdzenia występowania podmiotu ewidencyjnego danej grupy w bazie EGiB. Rezultatem wyszukiwania jest raport z określeniem ilości wyszukanych wystąpień danego podmiotu w bazie EGiB.
- Usługobiorca ma możliwość upoważnienia kilku Użytkowników do korzystania z modułu.
§ 6 Portal rzeczoznawcy
- Za pomocą modułu „Portal rzeczoznawcy” w serwisie Portal PZGiK Użytkownik, po otrzymaniu prawa dostępu i zalogowaniu się, ma możliwość przeglądania, wyszukiwania i pobierania informacji z bazy danych rejestru cen nieruchomości oraz czterogodzinnego przeglądania elektronicznych kopii aktów notarialnych w jednostce ewidencyjnej M. Jastrzębie-Zdrój.
- Moduł pozwala na wyszukanie transakcji wg poniższych parametrów:
- nazwa gminy,
- typ transakcji,
- rodzaj nieruchomości,
- powierzchnia nieruchomości.
- Użytkownik po odfiltrowaniu transakcji może przeglądać dane bez cen transakcyjnych, a następnie zamówić kompletną informację z cenami zapisanymi w bazie RCN.
- Za pośrednictwem modułu Użytkownik może:
- składać formularz P+P4, częściowo uzupełniony przez system,
- otrzymywać DOO oraz dokument licencji,
- dokonać płatności elektronicznej,
- pobierać zamówione dane w formacie HTML, TXT, XLS.
- Użytkownik ma wgląd do wniosków opłaconych i nieopłaconych.
- Usługobiorca ma możliwość upoważnienia kilku Użytkowników do korzystania z modułu.
§ 7 Internetowe narady koordynacyjne
- Za pomocą modułu „Internetowe narady koordynacyjne” Użytkownik, po otrzymaniu prawa dostępu i zalogowaniu się, może przedstawić swoje stanowisko w sprawie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu jako uczestnik narady koordynacyjnej.
- Uczestnicy narady koordynacyjnej o jej terminie zawiadamiani są przez Usługodawcę poprzez serwis Portal PZGiK.
- Uczestnicy narady, w tym przedstawiciele podmiotów władających sieciami uzbrojenia terenu, mają podgląd do propozycji usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu i z poziomu aktywnej narady koordynacyjnej mogą projekt uzgodnić bez uwag lub zgłosić uwagi do projektu w formie komentarza tekstowego lub w załączniku.
- Moduł proponuje następujące rodzaje adnotacji:
- „nie uzupełniono” – gdy nie uczestniczono w naradzie koordynacyjnej,
- „brak uwag” – gdy nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń do propozycji projektu,
- „opis tekstowy” – gdy uwagi wyrażono w formie komentarza tekstowego bezpośrednio w module,
- „załącznik” – gdy uwagi zarejestrowano w formie załącznika.
- Użytkownik ma możliwość zmiany stanowiska w czasie trwania narady.
- Użytkownik ma możliwość wglądu w treść opinii pozostałych uczestników narady.
- Na podstawie sformułowanych uwag zostaje wygenerowany protokół z narady koordynacyjnej.
- Usługobiorca ma możliwość upoważnienia kilku Użytkowników do korzystania z modułu.
§ 8 Warunki świadczenia e-usług w trybie publicznym
- W modułach trybu publicznego należy samodzielnie założyć konto.
- Po założeniu konta i uwierzytelnieniu tożsamości profilem zaufanym ePUAP, Użytkownik ma dostęp do złożenia wniosku:
- o wydanie wypisu / wyrysu z EGiB,
- o wydanie mapy ewidencyjnej / mapy zasadniczej,
- o wydanie zbiorów danych PZGiK,
- o udostępnienie innych materiałów,
- o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym – dla podmiotów realizujących zadania publiczne (zakładka „Inne wnioski”).
- Użytkownik zobowiązany jest do dokonania zmiany hasła inicjującego przy pierwszym logowaniu do serwisu na hasło własne. Login pozostaje niezmienny. Hasło musi posiadać minimum 8 znaków, duże i małe litery oraz jeden znak różny od liter.
- Trzykrotne wprowadzenie błędnego hasła spowoduje zablokowanie dostępu do konta. Dostęp można odblokować korzystając z automatycznego mechanizmu generującego hasło tymczasowe. Należy wpisać login, a następnie użyć linku „Zapomniałem hasła”. Hasło tymczasowe zostanie przesłane na adres mailowy podany na wniosku o dostęp do serwisu.
- Użytkownik jest zobowiązany do:
- przechowywania otrzymanych parametrów dostępu do serwisu w sposób gwarantujący ich poufność i nie będzie udostępniał ich osobom postronnym,
- wykorzystywania udostępnionych danych wyłącznie zgodnie z licencją,
- nieudostępniania pozyskanych danych innym osobom lub jednostkom, a także ich nierozpowszechniania w sposób niezgodny z licencją,
- zapewnienia ochrony danych zgodnie z art. 32 RODO,
- zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych przed dostępem osób nieupoważnionych,
- trwałego usuwania pozyskanych danych osobowych po ich wykorzystaniu, zgodnie z art. 17 RODO.
- Po stronie Użytkownika leży stosowanie prawa wynikającego z art. 77, art. 82 i art. 83 RODO.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim, które powstały w związku z nienależytym przetwarzaniem przez Usługobiorcę pozyskanych danych osobowych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania Użytkownikowi dostępu do serwisu Portal PZGiK, w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu.
§ 9 Udostępnianie materiałów pzgik, wypisów i wyrysów z EGIB, zbiorów danych
- W serwisie Portal PZGiK E-usługi związane z udostępnianiem materiałów pzgik, wypisów i wyrysów z EGIB oraz zbiorów danych realizowane są w module „Obsługa wniosku o udostępnienie materiałów pzgik (wypisy, wyrysy, zbiory danych)”:
- Obsługa wniosku o wydanie wypisu / wyrysu z EGiB,
- Obsługa wniosku o wydanie mapy ewidencyjnej / mapy zasadniczej,
- Obsługa wniosku o wydanie zbiorów danych PZGiK,
- Obsługa wniosku o udostępnienie innych materiałów.
- Obsługa wniosku o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym – dla podmiotów realizujących zadania publiczne (zakładka „Inne wnioski”).
- Udostępnianie danych z PZGiK odbywa się na zasadach określonych w ustawie PGiK.
- Wniosek o nieodpłatne udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym Użytkownik może, po uzupełnieniu formularza niezbędnymi informacjami, wygenerować w postaci pliku PDF. Wniosek podpisuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoba uprawniona do reprezentowania wnioskodawcy. Po weryfikacji przez pracownika GODGiK spełniania wymogów formalnych i prawnych udostępnienia danych, wydawana jest licencja oraz dane z baz PZGiK poprzez udostępnienie linku do ich pobrania.
- Każdorazowe zainicjowanie zamówienia następuje po zalogowaniu się do odpowiedniego modułu z wykorzystaniem loginu oraz własnego hasła i złożeniu wniosku właściwego dla danego rodzaju zamówienia, którego postać, odpowiadająca wzorom poszczególnych wniosków, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji, generowana jest w systemie na podstawie informacji wpisanych przez Usługobiorcę w formularzu zamówienia dostępnym w module.
- Wniosek zostaje automatycznie zarejestrowany w rejestrze wniosków systemu PZGiK.
- Wybrane usługi realizowane są w sposób automatyczny. Obsługa automatyczna nie jest możliwa dla wniosków, w których zamówiono dokumenty w postaci drukowanej (nieelektronicznej), a także w przypadku zamówień dokumentów zawierających dane podmiotów ewidencyjnych, które wymagają weryfikacji wykazania przez Usługobiorcę interesu prawnego.
- Dla wniosków posiadających możliwość obsługi automatycznej generowany jest DOO. Dla pozostałych wniosków DOO zostanie wystawiony przez pracownika GODGiK.
- Sposób przekazania drukowanych dokumentów i materiałów zasobu określa Użytkownik na etapie wypełniania wniosku.
- Po dokonaniu przez Użytkownika płatności elektronicznej system PZGiK ewidencjonuje wpłatę i następuje udostępnienie danych w sposób automatyczny lub z udziałem pracownika GODGiK.
§ 10 Obsługa wniosku o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- Użytkownik po zalogowaniu się do modułu „Obsługa wniosku o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu”, ma możliwość złożenia wniosku na naradę koordynacyjną.
- Wraz z wnioskiem należy przesłać w formacie DXF oraz PDF propozycję usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu podpisaną elektronicznie przez uprawnionego projektanta, jeśli propozycja została sporządzona na kopii mapy do celów projektowych.
- Wniosek zostaje automatycznie zarejestrowany w rejestrze wniosków systemu PZGiK.
- Po sprawdzeniu przez pracownika Wydziału Geodezji i Kartografii, czy wniosek zawiera poprawne załączniki, zostaje wygenerowany DOO.
- Po dokonaniu przez Użytkownika płatności elektronicznej, pracownik Wydziału Geodezji i Kartografii ustala termin narady koordynacyjnej, o czym zawiadamia Użytkownika modułu.
- Z przeprowadzonej narady koordynacyjnej zostaje wygenerowany protokół, a na dokumentacji projektowej będącej przedmiotem narady koordynacyjnej zamieszcza się adnotację, o której mowa w art. 28c ustawy PGiK.
§ 11 Opłaty za świadczone usługi administracyjne
- Udostępnianie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub wykonanie czynności, o których mowa w art. 40b ustawy PGiK, jest możliwe po uiszczeniu należnej opłaty wynikającej z DOO.
- Sposoby wniesienia opłaty:
- szybka płatność elektroniczna przez system Paybynet w serwisie Portal PZGiK (za korzystanie płatności pobierana jest prowizja operatora płatności),
- gotówką w kasie oddziału Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju w siedzibie Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój,
- zwykłym przelewem bankowym na rachunek bankowy wskazany na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój.
§ 12 Postępowanie reklamacyjne
- Usługodawca nie gwarantuje kompletności materiałów dostępnych online.
- Uzupełnienie brakującej dokumentacji będzie możliwe po zgłoszeniu tego faktu na adres mailowy portalpzgik@um.jastrzebie.pl lub bezpośrednio pracownikowi Wydziału Geodezji i Kartografii.
- W przypadku stwierdzenia wystąpienia błędów w pobranych materiałach zasobu, możliwe jest zgłoszenie reklamacji na adres portalpzgik@um.jastrzebie.pl w terminie 14 dni od pobrania materiałów zasobu.
- Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię i nazwisko Usługobiorcy, adres e-mail, jak również dokładne uzasadnienie reklamacji.
§ 13 Postanowienia końcowe
- O wszelkich zmianach danych Usługobiorcy i Użytkowników Usługobiorca powinien niezwłocznie poinformować Usługodawcę.
- W przypadku wystąpienia awarii serwisu Portal PZGiK Użytkownik powinien ten fakt zgłosić Usługodawcy na adres portalpzgik@um.jastrzebie.pl lub telefonicznie Administratorowi pod nr tel. (32) 47 85 184 lub 47 85 175.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia serwisu Portal PZGiK w celu dodawania funkcjonalności lub przeprowadzenia aktualizacji, usunięcia wad i usterek w pracy systemu oraz jego konserwacji, z jednoczesnym dołożeniem wszelkich starań poinformowania Usługobiorców o planowanych przerwach w dostępie do serwisu. Informacja o planowanych wyłączeniach będzie umieszczana na stronie głównej serwisu Portal PZGiK. Użytkownikowi nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia w stosunku do Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w działaniu usługi, spowodowane przyczynami nie leżącymi po jego stronie, np. przerwy w dostawie energii elektrycznej, nieprawidłowe działanie sieci internetowej, zamierzone przerwy w działaniu systemu, oraz nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku braku ciągłości działania serwisu.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z dostępu do serwisu Portal PZGiK, składając do Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój pisemne zawiadomienie o rezygnacji z dostępu.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelka jego aktywność w serwisie Portal PZGiK jest rejestrowana przez narzędzia informatyczne serwisu.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość aktualizacji Regulaminu. Zmiany będą zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój pod adresem https://bip.jastrzebie.pl/ oraz na stronie https://geodezja-jastrzebie.geoportal2.pl.
- O zmianach Regulaminu Użytkownicy będą informowani poprzez komunikat zamieszczany w modułach Portalu PZGiK po zalogowaniu. Pierwsze skorzystanie z serwisu Portal PZGiK po zmianie Regulaminu będzie oznaczało jego akceptację przez Użytkownika.